pondělí 2. února 2009

SA System - automatické nastavení uživatelských profilů

Co to je?
SA System je systémový prezentační katalog, ve kterém můžeme předat základní informace o uživateli (jméno, skupiny, kontaktní údaje, ...) přímo prezentačnímu serveru. Ten tyto informace dokáže užitečně použít například v komponentě BI Delivers.


Příklad využití
Pomocí BI Delivers lze rozesílat emaily. Protože v definici iBotu (procesu v BI Delivers) jsou jako adresáti vybíráni uživatelé analytického systému, je nutné všem uživatelům přiřadit emailovou adresu. To se děje standardně tak, že každý uživatel si po přihlášení do systému vytvoří vlastní profil s emailovou adresou v sekci „Můj účet“. Jde tedy o nastavení, které nemá administrátor pod kontrolou.
Definice systémového katalogu „SA System“ je možnost, jak nastavení uživatelských profilů vytvořit a udržovat hromadně.


Jak na to?
Použití SA System katalogu je velmi jednoduché. Je třeba v metavrstvě vytvořit prezentační katalog se specifickým jménem a specifickou strukturou záznamů.


Prezentační katalog je samozřejmě nutno odvodit z Business Modelu resp. tabulek v databázi. Zde se jednotlivá řešení mohou rozcházet, záleží zejména na způsobu, jakým je v systému vyřešena autorizace a autentifikace. Obvykle ale vycházíme z databázové tabulky, ve které máme uloženy zejména tyto informace (pro účely zasílání mailů):
  • uživatelské jméno
  • emailová adresa
  • formát emailů (html / plain text)
  • priorita emailu

Tyto sloupce je třeba provázat až do připraveného prezentačního katalogu do odpovídajících sloupců. U ostatních sloupců, které v našem příkladě nevyužíváme, je nastavíme na úrovni Business Modelu inicializační hodnoty (konstatnty).


Kontrola výsledku
Pokud je vše nakonfigurováno správně, v sekci „Můj účet“ se každému uživateli objeví nový systémový profil i způsob doručení (systémový e-mail, systémový profil).


Pak už jen stačí vytvořit iBot, určit seznam příjemců a proces doručí report či dashboard na námi definované e-mailové adresy.


Tip na závěr
Abychom měli absolutní kontrolu nad uživatelskými profily, je třeba uživatelům zakázat možnost přidávání vlastních profilů a jejich aktivaci.

Varianta 1) Nastavení způsobů doručení a profilů je možné zakázat v menu – Administration – Manage privileges – My Account – Change Delivery Options. V tomto případě si ale uživatel nemůže zkontrolovat náležitosti systémově nastaveného profilu – odpovídající část v sekci „Můj účet“ úplně zmizí.

Varianta 2) Je možné zakázat jen zobrazení příslušných odkazů v nastavení účtu „Ad Delivery Profile“ případně „Ad Device“. Toho dosáhneme vytvořením vlastního XML souboru, kterým potlačíme defaultní zobrazení požadovaných komponent:


Tento XML soubor uložíme do adresáře $ORACLE_BI\web\msgdb\customMessages\
a restartujem službu Oracle BI Presentation Server.



Jakub Genža (Sophia Solutions).

Žádné komentáře: