čtvrtek 4. listopadu 2010

Upgrade BI 10g Metadata repository a Web katalogu na verzi 11g + chybějící link na správu Presentation Services a MyDashboard

Článek o upgrade z BI 10g na BI 11g jsem měl napsán před více jak dvěma měsíci, ale bohužel až do dnes jsem jej nemohl publikovat. Důvodem byl zásadní problém, který se u mého prostředí během upgrade vyskytl a na který musel být vytvořen SR (moje repository i katalog jsou poměrně velké - obsahují části Siebel BI dema Oracle BI dema, moje vlastní dema a PoC + část BI Applications - vzniklo několikanásobným spojením různých katalogů a repository).

Samotný upgrade Metadata repository a Web katalogu (nezkoušel jsem Scheduler a BI Publisher) je rychlý a bez problémů – postup viz. níže. Metadata repository se povede na 100% (11g verze pouze rozšiřuje funkcionalitu a jinak je plně kompatibilní), u Web katalogu jsem obdržel 31 upozornění, která vznikla díky použití nestandardních postupů při vzniku reportů.


Nyní k mému problému, po úspěšném doběhnutí upgrade a přihlášení se do Dashboards jsem přišel o možnost administrace Presentation Services – tj. odkaz „Správa“ pro správu systému, tvorbu dashboardů, nastavování oprávnění atd. zde chyběl, a to jak pro uživatele Administrator (migrovaný z 10g verze) tak i pro ostatní. Problém je s mapováním Web Group (stále existují, ale v 11g se již nemají používat) na nové Application role. V 10g verzi je hlavním správcem Web Group Presentation Server Administrators a tu jaksi můj uživatel neobdržel a ani jiná Application role ji neměla.

V případě, že se setkáte s obdobným problémem, pak řešením je rozšířit tag Catalog o parametr ValidateAccounts=None (po doběhnutí upgradu a přidání oprávnění pro ostatní uživatele nebo aplikační role zase odstraňte). Tag se přidává se do instanceconfig.xml, který najdete na cestě ...\OracleBI11g\instances\instance1\config\OracleBIPresentationServicesComponent\coreapplication_obips1\instanceconfig.xml


Mimochodem díky nastavení ValidateAccounts=None se mi zmigroval i My Dashboard.


Samotný upgrade

Spusťte Oracle Fusion Middleware Upgrade Assistant 11.1.1.3.4 z ...\OracleBI11g\Oracle_BI1\bin\ua.bat


Vyberte co chcete upgradovat


Vyberte 10g repository a web katalog. Pro 10g repository zadejte heslo na uživatele Administrator, pro 11g repository zadejte heslo pro jeho zabezpečení. Pokud nemáte explicitní Delivery Catalog, pak je jeho cesta stejná jako na Web Catalog.


Zadejte port a administrátora WebLogic Admin Serveru


Průběh a dokončení upgrade, po kterém je již upgradovaný katalog a repository dostupné (BI Server a Presentation Server jsou nastartovány s upgradovaným repository i katalogem)


V logu najdete detaily o průběhu upgrade a upřesnění chyb


Upozornění: váš vlastní obsah jako jsou ikony, obrázky, kaskádovité styly nebo java scripty nejsou automaticky migrovány. Musíte zajistit jejich manuální přesun a nastavení, více najdete zde.


Výsledek

Dashboard v BI 10g


Dashboard po upgrade na BI 11g



Erik Eckhardt

1 komentář:

michal řekl(a)...

Zdravím, předem díky za velice přínosný návod.
Nicméně ani přidáním záznamu do instanceconfig.xml „None“ se mi napodařilo zobrazit administratorske menu. Nejprve jsem upgradoval repository a nasledne samostatne web catalog. Nemuze to byt zpusobene timto?
Michal.