čtvrtek 10. prosince 2009

Vícenásobné řazení sloupců v tabulce na Dashboardu

Asi většina z vás umí nastavit interaktivní řazení sloupců v tabulce publikované do Dashboardu.


Po zapnutí volby „Povolit řazení sloupců v panelech“ a vypublikování reportu na Dashboard mohou začít uživatelé interaktivně řadit data v tabulce – stačí kliknout myší na záhlaví sloupce.


Ale co když uživatelé budou potřebovat řadit data podle více sloupců? Do teď jsem všem tvrdil, že to bohužel nejde (a nebyl jsem sám). Kliknutím na jiný sloupec v tabulce se eliminuje předchozí nastavení a data se seřadí pouze podle nového sloupce.


Chtěl-li si uživatel řadit data podle více sloupců, musel si proto report otevřít v BI Answers.


Včera, po třech letech prodeje a konzultace k Oracle BI (exSiebel BI), jsem čirou náhodou objevil, že i přímo na Dashboadu lze interaktivně řadit data podle více sloupců.

Možná je to uvedeno někde v dokumentaci nebo popsáno na jiném blogu, ale nikdy jsem si toho nevšiml a ani kolegové z branže to neznali.

Jak jsem na to přišel? Udělal jsem report, nastavil jsem mu řazení podle třech sloupců a vypublikoval na Dashboard – a tam jsem si všiml, že v záhlaví tabulky je uvedeno řazení u každého sloupce.


Napadlo mne, když to lze zobrazit, tak to musí jít i nastavit. A jak např. ve Windows Exploreru vyberete více hodnot najednou, případně konkrétní hodnoty?



Jasně, je to pomocí kláves Shift a Ctrl.

Proto, chcete-li řadit data na Dashboardu podle více sloupců, držte klávesu Ctrl, klikněte myší na sloupec a poté Ctrl pusťte. Toť vše :)



Erik Eckhardt.

1 komentář:

Christian Berg řekl(a)...

Hi Erick,

sweet! Just sent out word to know who was aware of this ;-)

Cheers,
C.